2015-04-02

Skärtorsdag

Dante lyckades snurra in sig i täcket i sin säng och vaknade i panik kl två. Jag fick med panik. Nu får han bara ha sin kudde i sängen. Det är ju farligt det där. 

Efter 1,5h av gnäll och gråt (mest på grund av täppt näsa, som inte blev bättre av allt gråt...) somnade Dante om. Det är tredje natten med väldigt konstig sömn för vår del. 
Hur som helst, Leo kom in på morgonkvisten och jag kände direkt att han hade feber. Så just nu är båda småkillarna hemma. Dante mår ju bättre tack och lov men är fortfarande "förkyld i magen" och väldigt mammig. Och trött efter allt stök om nätterna.. Leo har lite feber men är mest mysig, ligger och tittar på tv, äter och dricker lite då och då och slumrar till. Oj, vilken skillnad på en 1-åring och 4-åring när de har feber :)

När som helst hör Martin av sig och då ska jag göra mig klar för jobbet. Vill bli av med lite ärenden innan påskledigheten tänkte jag. Ska bli ganska skönt att få komma ut också, trots snökaoset. Eller ja, kaos är det väll inte, men för att vara vår är det kaos. Jag ska cykla ändå hade jag tänkt. 

Trots lite sjukstuga här hemma är humöret på topp. Det ska bli trevligt med påskledigt och förhoppningsvis får vi träffa några släktingar. Vi får ta dagarna som dom kommer helt enkelt :)

Trevlig skärtorsdag på er!

Inga kommentarer: