2014-10-21

Vab

Igår när jag hämtade mina söner på förskolan märkte vi alla att Dante var kladdig och rödaktig i ena ögat. Han var även supersnorig och hostig. Tydligen går ögoninflammation på Dantes avdelning så det var bara att gå hem och kurera oss. 

Natten har varit bökig. Dante blir jättearg när han vaknar "fel" och det enda som hjälpt har varit Pingu. När han vaknade kvart över fyra var jag mest glad över att det räknas som morgon och att vi kunde gå upp :) Leo vaknade fem och sen var det igång.
Leo fick skjuts till föris av pappa så jag och Dante kunde sova. Skönt!

Dante är något grinig och gnällig men äter och sover som han ska (nu på dagen...). Snor, hosta och kli i ögonen men inget direkt var. Hoppas på att det inte blir värre eller att Leo får det. Han är så van att inte få klia ögonen pga allergi så det kanske går bra :)

Har insett att jag måste sprita av varenda pryl om jag vill minska spridningsrisken...

Nya glajor har jag iaf och dom känns toppen!

Inga kommentarer: