2014-10-22

Huvudvärk och känslor

Jag valde att ha Dante hemma idag med, mest för att undvika bli uppringd av förskolan eller att han skulle bli sjuk igen. Han har varit snuvig men annars på bra humör. Den där ögoninflammationen har jag inte sett röken av och det var ju skönt. Imorgon är det dock dags förförskola igen och jag får åka till jobbet. 

Idag har jag fått upp nya gardiner i köket. Vinröda. Det blev jättebra, som ett helt nytt rum. Det delar av våran öppna planlösning något bättre. 
Sen så har min sjukförsäkring ringt. Jag har fått tid hos en neurolog på Sophiahemmet för att kolla upp min migrän. Det var på tiden kände jag när det blivit värre sen jag först märkte av den förra året. Är åter igen så tacksam över att jag kan ha en så bra försäkring. Än så länge har jag sökt vård när det verkligen behövts, jag springer inte till doktorn för minsta lilla. Å andra sidan känner jag typ allt som försiggår i min kropp. Jag känner sorg som ilningar från hjärta till händer, och i vissa fall fötter, och jag känner i huden och kroppen innan jag får feber. Jag mår dåligt av en halv grad feber. Både jobbigt och bra. Jag är mest tacksam över att min kropp berättar saker för mig, som gör det möjligt för mig att varva ner i tid. 

Nu ska jag fortsätta se filmen jag småtittat på senaste timmen. Men så har jag sett "Runaway Bride" sisådär femtio gånger ;) (nu kanske ni förstår varför jag hellre ser på romantiska komedier än på skräckfilmer. Jag mår fysiskt dåligt av skräck. Det sitter kvar länge i kroppen. Jag menar, jag sov ju knappt natten efter jag sett "Titanic" på bio!).

En sån mysig stund för mig och Leo, men mitt andra dygn med huvudvärk. 

Inga kommentarer: