2014-10-19

Falun tur och retur

Vilken helg!
Igår morse tog vi bussen, pendeln och tåget till Falun, bara jag och Leo :) Tågresan tog sin tid men det var supermysigt! Jag kan berätta att Leo har varit underbar hela helgen så det är så värt att göra såna här utflykter ibland. Vi har verkligen fått rå om varandra. 


Väl framme i Falun blev vi mötta på station av Madde och Elin. Vi har känt varandra sedan vi gick i samma föräldragrupp med Elin och Leo och ett tag innan de flyttade till Falun bodde dom i samma hus som oss. Det var tack vare dom vi flyttade till vår nuvarande lägenhet. Leo och Elin har träffats dagligen, antingen då jag och Madde träffats eller på förskolan och dom har varit mer som syskon, på både gott och ont ;)

Vi åkte direkt till Ikea i Borlänge, lämnade in barnen på barnpassningen och strosade runt. När vi sedan hämtade barnen för att äta lunch var dom oskiljaktiga. Vilka busungar dom blev! Kunde inte vara stilla och har gosat en hel del denna helg. 


Vi hade en trevlig hemmakväll och gick och la oss kl 22. Jag har haft (och har fortfarande) svag migrän så vi har försökt tagit det lite lugnt. Barnen har lekt så bra ihop att Madde sa åt mig att lägga mig och vila en stund igår. Jag hade varit vaken sen kl 3 med Dante så jag var lite trött också. 


Idag har vi lekt ute, inne och tagit en lunch på stan i Falun innan vi satte oss på tåget. Nu väntar några timmar på detta tåg men det har det varit värt. Detta ska vi göra fler gånger! Martin och Dante verkar ha haft en helt underbar helg dom med :)

Inga kommentarer: