2014-10-15

Flytet

Ännu en intensiv dag på jobbet. Precis som jag vill ha det men ibland undrar jag hur jag ska orka med ett100%-jobb på 80%. Jag har inte kunnat gå i tid på hela veckan men som tur är är mina barn på en helt underbar förskola och jagvet innerst inne att en halvtimme hit och dit inte spelar någon roll. 

Idag när jag kom för att hämta mina busungar var dock Leo inte pigg. Han hade haft magont och sov djupt i frökens famn när jag kom. Då Leo gnällde över magont och vägrade gå och Dante var supertrött och vägrade sättas ner fick jag snällt låsa cykeln vid förskolan och låna deras dubbelvagn för att ta mig hem. 

Lite bajs (ursäkta språket) senare och Leo var precis som vanligt. Tack och lov. 
Jag kunde laga mat och vi alla badade och lekte innan de somnade så fint. Jag är så glad att allt flyter på just nu, med läggningar och friska barn. Det är bara att njuta och ta dag för dag :)

Det är häftigt att se hur snabbt de växer. Både mentalt och fysiskt. Tänk, jag åldras ju inte alls ;)

Inga kommentarer: