2014-10-13

Helgen och måndagen


Helgen spenderades i Sala, med en avstickare till Västerås. Pojkarna våra spenderade kvällen hos mina föräldrar medan jag och Martin åkte hem till Elsa och Per på middag. Dit kom även Bella och hennes Robin samt Carro och hennes Alexander. Mycket trevligt hade vi :)

Söndagspromenad i ett höstigt Sala. 

Nu har redan måndagen gått förbi. En lagomt intensiv sådan. När jag hade hämtat och kommit hem med båda barnen hade jag ingen aning om vad jag skulle laga för mat, och dom är alltid panikhungriga (och trötta) direkt när vi kommit hem. Linas matkasse kom idag men den kommer för sent för att man ska hinna laga nåt. Precis då knackar det på dörren och två vänliga killar kommer med veckohandlingen, som två räddare i nöden. Vi hinner och orkar nämligen inte med så många turer till Ica nu när jag också börjat arbeta så igår kväll låg jag i sängen och beställde vardagsartiklar vi behöver i mobilen. Mjölk, tvättmedel, välling och sånt. Fri hemkörning och normala priser. Mat.se säger jag bara. En stor fördel med att bo i en storstad.

Så nu har vi resten av veckan klar matmässigt. Efter den här veckan har vi pausat Linas matkasse men kommer nog fortsätta med mat.se.

Nu måste Leo isäng. Sen är det dags för mig. Natti natt!

Inga kommentarer: