2014-08-25

Hej måndag och sista veckan hemma!

Om en vecka börjar Dantes inskolning. Han känns så liten helt plötsligt men jag tror att det kommer gå bra. Bättre än för Leo, som började förskolan när han var 1 år och 7 månader. Dante är mer social och tålig, vilket jag tror beror på både personlighet och att han är lillebror. 

Vi börjar veckan med städning och vila. Leo är lite snorig (efter ca en vecka på dagis.. ;)) så Dante har ju blivit förkyld. Han hade lite feber inatt och var bökig. Han är fortfarande lite varm men glad, så jag anpassar dagen efter honom. Han sover nu i sin säng och jag överväger att ta en tupplur här i Leos säng. En stor bonus med att vara föräldraledig liksom. 

Helgen gick snabbt. Vi var en sväng till Grangärde på lördagen men valde att åka hem på kvällen. 

På söndagen var det utomhusbio i spegeldammsparken, en bit från vårt hus. Vi var ute hela kvällen och hoppade i hoppborg och åt korv och kaka. Älskade Järvastaden, vad dom är duktiga. Icapersonalen ställer upp och fixar aktiviteter hela tiden och alla känner alla här. Kan knappt tro att vi bara bor tio min från city. 

Ok, dags att vila medan busungen sover! Hej hopp!

Inga kommentarer: