2014-06-16

Krasslig småbarnsmamma

Det har varit en tuff och lugn dag. Jag har haft lite feber men mest tyckt det vart jobbigt med hals/öronontet och tröttheten. Håller detta i sig måste det kanske kollas upp. 

Hela förmiddagen spenderades inne. Dante sov ikapp (3 h!) och jag och Leo vilade i soffan/såg film/lekte med lego på golvet. Jag tror att Leo förstod att jag var sjuk och frågade mig med jämna mellanrum om jag ville ha halstabletter. Hur underbart är det inte när ens treåring visar såna fina sidor?! Han var lugn och tyst men har såklart varit sitt "busiga" jag idag med. 

Vi tog oss till mataffären. Vi åkte buss, promenerade i snigeltakt och tog pauser för att spana på tåg. 
Vi lekte på baksidan tills jag fick hicka av kylan och var tvungen att gå in. 
Martin fixade middagen. Det blev hämtsushi ;)

När jag skulle natta Leo förklarade jag att jag knappt kunde prata för min hals gjorde så ont. Han som brukar vilja ha två böcker lästa la sig snällt bredvid mig och strök mig på halsen och pannan några gånger innan han lugnt somnade. Kärlek!

Nyvaken Dante ovan. Busig Dante nedan. 

Underbara barn som gjort min dag mer krävande men så mycket roligare :)

❤️

Inga kommentarer: