2014-06-18

BVC och Dr Leo

Idag var det dags för Dantes ettårskontroll på BVC. Lite försenad då han fick vaccin för ett tag sedan. Idag var det dags för tredje kombinationssprutan i båda benen, och vägning och mätning såklart. 
Dante är fortfarande konstant aktiv och ofta lite petig med maten och det märks på kurvorna. Men han mår bra och är pigg :) Inte just för stunden dock. Visst, han har sovit ovanligt lite under dagen men han somnade 17:20! Vi börjar tro att han har somnat för natten. 

Så fin när han sover ❤️

Vi har kunnat ha en myskväll med Leo. Vår fina, underbara, roliga Leo. Jag sa att jag hade ont i halsen och han sa "ok" och gick in i sitt rum. Han kommer sen ut med hans leksaksstetoskop, spruta och termometer. Han lyssnar på mitt hjärta och säger sen att jag behöver medicin. Han hittar min bafucinask i en skål på bänken (jag lotsar honom) och tar ut en. Jag frågar om jag måste ta den. "Ja" får jag som svar. Sen får jag även spruta och tempen kollad på handen. Ett plåster på det så var han nöjd! Haha, han kanske börjar arbeta inom vården? Huvudsaken han visar empati och vill ta hand om en, det betyder mycket. Han har verkligen varit så underbar hela kvällen :)


Nu ska jag göra mig klar för sängen. Man vet ju aldrig hur natten kommer bli så det är lika bra :)


Inga kommentarer: