2014-04-29

På bättringsvägen?

Båda barnen sover och jag njuter av lugnet. Leo borde egentligen inte sova mer men han är helt slut nu om dagarna. Jag får knappt liv i honom. Han har ju börjat få utslag som kliar på armarna nu också så han har det tufft just nu. Hur förklarar man för en treåring att man inte ska klia och att medicinering som till en början gör "ont" eller smakar illa är bra för honom? Ibland bryter han ihop av att måsta tvätta händerna med tvål! Gaah... Pratade med läkaren igår om Leos allergi och vi ska testa med tavegyl mot klådan till kvällen. (Har får ju aerius på morgonen men han behöver mer...)

Vi har varit med Dante till vårdcentralen idag igen. Lååång väntetid och det är inte det lättaste att underhålla dessa två ensam i ett trist väntrum ;) Sänkan var iaf på väg ner och det var som jag trodde. Ibland får han bara så konstigt ont i magen(?) och även denna natt var jobbig. Virus med ömma körtlar i magen tror de.

Mina goaste pojkar, äntligen börjar det ordna upp sig detta.

Martin är i Malmö över natten så jag har sänkt ribban ytterligare för kvällen. Jag tror det kommer gå bra. Jag var en sväng till Ica igår kväll och handlade en massa nödvändigheter så vi behöver inte ta oss någonstans. Bara leka, äta gott, kolla på film och somna i soffan ;)

Inga kommentarer: