2014-05-02

Valborg och friska barn


Igår blev Dante mycket bättre och kunde leka själv som vanligt till och med. Leos allergi var under kontroll men får ändå lov att ta medicin på morgon och kväll plus ögondroppar. Aldrig har jag uppskattat regn (och snö) i april/maj som nu.
Jag vaknade dunderförkyld och långt ifrån utsövd. Tur i oturen att vi alla inte var sjuka samtidigt. 

Martin kom hem och vi gick till vårt lilla valborgsmässofirande här i området. Första gången Leo såg en majbrasa och han tyckte det var häftigt :) Jörgen och hans dotter Elsa kom och var en stund med oss och pojkarna kom inte isäng förrän sent på kvällen. Jag var därför tacksam över att dom båda sov till tio i åtta. Jag gick även och la mig med Dante sen när han skulle vila, och sov i 2,5 timmar! Väldigt skönt, och behövligt!

Idag har alla varit på bra humör och den har bara flutit på. Vi åkte till Ikea och såg att halva Stockholm var där så jag sprang in själv medan killarna var kvar i bilen. Vi behövde bara en liten pall så Leo kan använda toaletten själv. Pottan är "trasig" numera förstår ni ;)

Vi har ätit ute, lekt ute (äntligen) och stortvättat (jackor, filtar mm. Allt som ska läggas bort eller kan innehålla pollen).
Min lilla hjälpreda. 

Lycka är att se sina barn friska och glada. Med det säger jag god natt på er! 

Inga kommentarer: