2014-03-30

Underbart varma, soliga vårhelg

Vilken bra helg vi har haft. Vädret gör ju verkligen mycket! Är så tacksam att vi båda slipper jobba helg för jag minns väl hur dessa jobbhelger med fint väder gjorde mig deppig. 

Hur som helst har vi utnyttjat solen och värmen bra tycker jag. På lördag förmiddag åkte vi till Heron City, där vi mötte upp min svägerska Emilie och hennes Liam. Pojkarna skulle få varsin cykel tänkte vi :) Leo fick en med stödhjul och Liam, som är en bra bit större än Leo, fick en lite större cykel utan stödhjul. Emilie tänkte träna hårt med Liam ;)

Vi spenderade sedan dagen med att cykla, fika, titta på myror och leka. 

Tänkte Emilie skulle få skicka över lite fler bilder som hon tagit men tills dess får ni dessa två. Min mobil har mest legat i skötväskan dessa dagar.

På kvällen, när barnen somnat, satt jag och Martin uppe och kollade på "The Hobbit: The Desolation of Smaug". Den var bra! Jag somnade inte, då är den sevärd ;)

Idag var jag och barnen ute medan Martin tittade på F1med Jörgen. Leo fick ta allergimedicin och den hjälper verkligen har vi märkt. Skönt för honom och idag behövde han inte sova på dagen, vilket han behövt lite då och då sen pollensäsongen startat. 

Vi var sedan iväg på ett litet äventyr. Ett stort äventyr för Leo. Vi tog buss och tunnelbana in till stan, fikade på Åhléns och tog sedan pendeln hem. Han gick nästan hela vägen och tycker det är  roligt att komma ut och göra saker. 

Titta mormor, Leo gör reklam för Skellefteå AIK mitt i huvudstaden! ;)

Båda barnen somnade fort redan innan klockan åtta och nu ska även jag sussa. Det väntar en ny vecka med bland annat Dantes 10-månaders kontroll, kvällsjobb för mig och en utekväll till nästa helg :)

Inga kommentarer: