2014-01-27

Härliga måndag

Vaknade av väckarklockan imorse och bara för att det är måndag sover båda mina söner och måste väckas. Kan inte det hända på helgen? ;)

Efter att vi lämnat Leo på dagis gick vi till Ica och handlade. Gjorde veckomatsedel igår och det gör att jag nu längtar till middagarna. 

Dante hjälpte till att bära kassar. 

Jag har beställt tårta till Leos kalas. Annars har vi bara tagit det lugnt här hemma. Dante är ingen sovbebis längre direkt och behöver bara 30-60 min på förmiddagen och lika på eftermiddagen. Han snurrar runt på golvet i sin gåstol. Han är överallt och det måste vara så roligt för honom att kunna ta sig dit han vill!
Han ammade bara en gång inatt och mellan det kunde jag söva honom utan mat. Så skönt! Och! Han svepte 170ml välling idag. Igår fick han smaka det första gången och slurp! Oj så underbart detta är och underlättar mycket. Martin kommer kunna göra så mycket mer nu när jag minskar på amningen och det vet jag han sett fram emot. Det var denna som blev mycket väl godkänd:


Han slukar även gröt och äter mer och mer vanlig mat. Men detta med bitar i maten tycker han inte om så vi tar det lugnt.

Nu ska jag förbereda oss för en vagnpromenad till dagis. Hej hopp!

Inga kommentarer: