2013-12-12

Vilken dag...!

Det gick väldigt lätt att lägga alla barn här på kvällen. Medan jag ammade och la Dante låg Martin och Leo ute i soffan och kollade på Alfons Åberg. Efter ca tio minuter kommer jag ut och finner dom såhär: 

Sen var det bara att lägga in Leo. Så skönt att få lägga sig i soffan nu kan jag säga. Ni kanske vill veta hur det gått idag?

Jag fick en tid på förmiddagen på Sabbatsbergs sjukhus inne i stan. Doktorn lyssnade, vi tog prover, hon skrev remiss på röntgen och ett recept på antibiotika. Snabbsänkan (CRP) låg på nåt över 200, vilket inte är så bra. Efter lungröntgen ringde jag Martin som kom och hämtade mig. Jag som hade tänkt ställa mig på en buss. Min underbara man!

Dante fick en host-attack inne hos doktorn som tyckte vi skulle kolla upp det där på en gång. Jag som bara hade tänkt ringa sjukvårdsrådgivningen idag fick såklart lite skuldkänslor. Det får väll bli Astrid Lindgrens på vägen hem då tänkte jag. Fick dock en tid på vårdcentralen kl tre. Doktorn lyssnade, tog snabbsänka och konstaterade att det inget fel på pojken var. Jag hade gjort rätt bedömning. Han har mått superbra, ätit, sovit bra, inte haft nån feber och kissat bra. Men hans hosta är jobbig ibland, speciellt när han hostar så han spyr. Men! Hostan är bra och det är bra att slemmet i magen kommer upp! :)

Jag mår under omständigheterna också bra. Jag mådde sämre igår. Denna feber går upp och ner, vilket inte är ett bra tecken har jag nu lärt mig.

Och så dagens ros, som går till farbrorn i väntrummet, som överöste "barnets mor" med komplimanger. Roligt att man kan se skaplig ut trots sjukdom ;) (doktorn ringer inom några dagar med mer fakta om vilken sjukdom det rör sig om).

Hoppas och tror på en bra natt inatt. Imorgon är det lucia och det firas på dagis! 

Inga kommentarer: