2013-12-12

Lungsäcksinflammation?

God morgon i stugorna. 

Igår bet inte ens febernedsättande och jag var uppe i nästan 39 grader. Bästa Madde lät Leo leka nere hos henne på eftermiddagen. Martin kom hem tidigt och tog barnen och matlagning. Kändes konstigt att ligga i soffan och bara titta på men jag orkade inget mer. Framåt kvällen började jag få ont i min högra lunga och nu på tidiga morgonen fick jag lov att ringa min sjukförsäkring. (Jag har den ofantliga turen att vara sjukförsäkrad via Martins jobb.) Lunginflammation trodde hon. Lungsäcksinflammation tror jag. Vårdplaneringen öppnar 8:15, då får jag veta vart jag ska. Detta är ju så lyxigt, jag kommer få en massa tider på olika sjukhus här i Stockholm idag och närmsta dagarna att välja på, så jag slipper åka till akuten. 

Det känns redan lite bättre nu när jag sitter upp. Det är inte lätt att ligga ner och amma nu kan jag säga. Samtidigt kan ju Dante behöva lite antikroppar nu så...

Jaja, vi väntar och ser! :)

Inga kommentarer: