2013-12-10

Orkeslösa dagar

Jag är inne på fjärde dagen med feber. Den är inte hög och den är värst på natten. Allt känns väll jobbigare på natten? Jag orkar i alla fall gå och hämta och lämna Leo på dagis (igår morse lämnade Martin ändå, min kära man).
På dagarna har jag bara vilat och tagit hand om Dante. Han är ju så söt att man knappt kan lägga ner honom! Han är ju väldigt lik Leo till sättet, nöjd med att ligga still på golvet under babygymet, låter bara när han är trött eller hungrig, sover mycket. Men han har blivit så svår att amma. Han kan bara koncentrera sig om vi ligger ner och gärna i ett mörkt, tyst rum. Amma ute, bland folk, liggandes i famnen funkar inte alls längre. För mycket att se :) 
Så jag trappar sakta men säkert bort amningen nu. Han har fått smakportioner ett bra tag nu och allt går bra. Magen protesterar inte längre heller. Kommer såklart fortsätta amma kväll-natt-morgon ett tag till, om han vill. 

Natten var jobbig med feberfrossa, svettningar, nackspärr, Leo som kom in tidig morgon (tredje natten i rad) och Dante som hostar (ibland så han spyr). Jag gav upp halv fem. Då sov Martin och Leo i vår säng, Dante i Leos säng och jag kollade på tv med en värmedyna på axlarna. Har redan fått sova lite men det kommer inte bli många knop idag ;)

Dantes sitträning från igår. Detta är en bumbostol, om någon undrade. 

Inga kommentarer: