2013-12-13

Både bra och dålig

Vi hade en mysig morgon framför luciafirandet som visades på kanal 2. Jag brukar vilja se åtminstone ett luciafirande då det ger så mycket julstämning och när man arbetar missar man ju oftast detta på tv. Förra året spelade jag upp det på mobilen i lunchrummet, så det borde finnas på nätet även i år :)

Leo sjöng med i vissa låtar och jag längtar ihjäl mig efter lussefirandet på dagis, som han övat så mycket inför. Tyvärr får vi inte ta bilder på alla barnen. Vår förskola har en fotopolicy, men fröknarna kommer ta kort och skicka ut efter. Förra året tog vi iaf denna på Leo:


Tänk, då var Dante i magen ❤

Jag ska försöka ta en dusch och gå en sakta promenad till dagis så Dante får sova innan. Doktorn ringde idag och konstaterade att det är lunginflammation jag har men att det borde snart bli bättre med antibiotika. Har aldrig haft detta förut men det är inget jag rekommenderar. 
Och ja, jag måste gå till dagis. Det är nämligen sista gången jag får gå med Madde. Dom flyttar ikväll. Undrar lite hur Leo kommer ta att Elin flyttat.. Jag är iaf ledsen och nära till tårar, sjuk och ömtålig som jag är. Blä. 

Så.. Detta är både en bra och dålig lucia för mig. 

Inga kommentarer: