2015-04-19

Västerås

I lördags var det dop för svägerskans son Maksimilian och Martins sida av släkten träffades för att fira i Ansgarskyrkan i Västerås. 

Idag hälsade vi på Elsa och Per. Alltså har vi varit i Västerås båda dagar. Så det kan bli.

Tänk, jag och Martin flyttade till Stockholm pga Martins jobb. Jag pendlade pga studier ca 1,5 år och det var väldigt tufft. Vi sa att vi skulle flytta tillbaka om vi inte trivdes i den stora staden, vilket vi inte gjorde det första året. Sen började vi sakta men säkert hitta pärlor till vänner, runtom i stan, och vi kändes oss mer och mer hemma. Västerås har dock alltid funnits som en plan B och jag har länge trott att vi skulle flytta tillbaka när vi hade familj och ville bo större. 
Det har nu gått sju år(!) och vi kan inte tänka oss att lämna vårt kära Järvastaden. Västerås finns alltid kvar, med en handfull vänner, men det är inte hemma längre. 

Jaja, slutpratat om detta. Nu ska jag försöka sova. Har fått mer och mer ångest för imorgon då det är dags att städa upp kaoset på jobbet. Vill bara få saker lösta då jag hatar att må såhär. 

God natt kära ni

Inga kommentarer: