2015-03-31

Konstig måndag

Igår var en konstig dag. Egentligen en vanlig måndag men sak efter sak hände på jobbet som gjorde att jag och min kollega tittade på varandra och konstaterade att det var en konstig dag helt enkelt. 


När vi kom hem på eftermiddagen var Leo trött som vanligt på måndagar. Dante ville inte riktigt äta och efter vi lagt honom för natten började vi förstå varför. Snorig, täppt i näsan och feber. 
Han sov så oroligt att jag fick lov att ta upp honom och tur var det för sen kom världens spya, en riktig slemmig en. 

Sen var jag uppe några gånger i timmen fram till två då han fick en Ipren. Febern har varit uppe i 40 grader men ingen mer spya tack och lov. Verkar alltså vara en förkylning eller influensan eller nåt annat mysigt. 

Min lilleman vill vara i min famn konstant. Det är mycket bära, mycket gnäll och lite av allt annat. Det ser ut som "hej-kom-och-hjälp-mig" här hemma och jag har inte ens kunnat se mig i spegeln. Men så är det, Dantis kommer först ❤️

Inga kommentarer: