2015-01-27

Cykling, vardag och 4års-kontroll

Hej tisdag!
Idag tog jag cykeln till dagis/jobbet. Det var lite slirigt på vissa ställen så det tog lite längre tid men det är det värt. Det är ju så skönt att få röra på sig! Speciellt på morgonen så man vaknar till :) 

Det går bra på jobbet och barnen går som vanligt på förskolan. Dom stortrivs tack och lov. På kvällarna är dom dock ganska trötta och hungriga så det är ju ett maraton innan dom somnar mellan 19-20:30. 
Dante har nu sovit tre hela nätter i rad vilket han inte gjort sen han började vara sjuk hela tiden i nov/dec förra året, så jag är meganöjd! Jag hann ju bli van att sova någon timme i taget och vara uppe och göra välling så egentligen var det inte så farligt men oj så skönt att natten går så fort nu. Leo fortsätter dock med att vakna mitt i natten och vandra över till oss. Det är mest mysigt ;)

Min stora fina Leo som blev godkänd på fyraårskontrollen igår. Vi var där, bara han och jag, och ritade gubbar, vägde, mätte, testade hörsel och syn och lite annat. Han skrev sitt namn upp och ner också. En trevlig mamma-Leo-eftermiddag :)


Inga kommentarer: