2014-12-15

Vab för sjuttielfte gången

Vi hann med an vecka på förskola och jobb innan det var dags att vaba igen. 
Dante började spy natten till lördagen och har hållit på hela helgen. Nu är det bara det andra som kommer och han mår bättre. Just nu sitter han och äter lunch med Leo. Ja, vi kände att det var lika bra att hålla honom hemma så vi inte riskerar att smitta någon. 

Lite konstigt är det ju att ingen annan hittills blivit sjuk. Googlar man på rotaviruset stämmer allt in där så det är kanske därför? Typ den enda maginfluensan som man kan bygga upp ett försvar mot. Jag som har förberett mig hela helgen. Vi får se helt enkelt. 


Inte nog med magsjukan, Leo har varit på ett mycket konstigt humör i helgen. Arg, skrikande, fumlig och tjatig. Han har varit såhär en gång förut vet jag. Några dagar sådär, med hemskt humör! Jag tror att det är en utvecklingsfas av något slag så vi har hållit fast i regler och inte gjort nåt stort av det och idag är det bättre. Jag tror att han måste testa gränserna till det yttersta ibland och är till slut tacksam över att man som vuxen stått stadigt på jorden med gränser och rutiner. 
Det har ju såklart varit en prövning då någon är sjuk och krävt mycket uppmärksamhet. 
Min underbara Leo. 

Inga kommentarer: