2014-11-27

Dagar man gärna glömmer

Igår var en mörk dag, både på jobbet och hemma. Sönderstressad på jobbet åkte man och hämtade en Dante på förskolan som hade dubbelsidig ögoninflammation. Två nätter i rad har jag varit vaken flertal gånger och på något konstigt sätt har Dante velat vara vaken mellan 1-3 båda nätter. Ingen vila har det kunnat bli på dagen då Dante pendlat mellan 38-40,5 graders feber och bara velat sova ute i vagn eller på mitt bröst. 

Jag förbereder mig på ännu ett nattpass men ska passa på att vila nu en stund, då båda grabbar somnat tidigt. Just nu hör jag pulsen susa i skallen, huvudet värker trots medicinering och konstiga krämpor känns i höger axel och höft. 

Så. Då har jag fått bläa av mig lite. Såhär är det att vara småbarnsmor och mammor både före och efter mig har eller kommer få vara med om det. Det är tur att det goda med att vara mamma är så mycket mer och större. Och att man glömmer bort dagar som dessa ;)





Inga kommentarer: