2014-08-17

Sensommarkväll

Jag sitter ute på balkongen, i en ful onepiece och tjock filt. Smuttar lite rosé och tar vara på denna sensommarkväll. Jag vill aldrig gå in utan bara sitta här och lyssna på poddar. Det är mycket mer avslappnande än att titta på film och det är min lilla break, som slitet småbarnsmor. Eller sliten och sliten...jag börjar längta efter nya vardagsrutiner, ett socialt jobb och lite gladare barn. Det blir som tur är bara lättare och lättare här hemma. Mina söner har börjat leka lite ihop, eller rättare sagt börjat leka bättre bredvid varandra. 

Det är saker på hjul som betyder nåt här hemma. Dante har ju inte så stort val då Leo redan har tusen bilar här hemma men han har fastnat big time. Han kan gå runt med en specifik bil/buss i handen i timmar. Och när Leo tar något som han leker med blir han tokig! Han blir såå arg! Om Dante tar nåt som Leo leker med, och Leo tar tillbaka det, rycker han på axlarna och tar nåt annat att leka med. Det är häftigt hur fort dessa småsyskon förstår reglerna. 

Nu började det visst regna här. Jag sitter ju under tak men väljer nog att gå in ändå. Ser så fram emot en höst med tända ljus, mörka kvällar, nya gardiner och en ny garderob. 

Inga kommentarer: