2014-08-31

God morgon söndag :)

Gårdagen började med att jag kände en tand i Dantes mun! Självklart någon av de i mitten där nere. 15 månader hann han bli, det är nog rekord i min släkt. Nu blir det snart ännu lättare för honom att tugga mat ;)


När Dante skulle sova passade jag och Leo på att gå ut en sväng. Det slutade med leksaksaffären och lunch i Solna centrum. 

(Jag fick i honom lasagne också. Han är annars inne i en tråkperiod gällande mat. Tycker inget är gott..)

På eftermiddagen lekte vi på baksidan med Leos dagiskompis Elsa med familj. Elsas lillasyster Vilma går på humlan, där Dante ska börja imorgon (!).

På kvällen lämnade jag det vanliga kvällskaoset för en middag på stan med Madde, som lämnat Falun för en helg. Vi hade bokat bord på taverna Brillo på Stureplan men efter gårdagens demonstrationer och motdemonstrationer valde vi att stanna kvar på Maddes hotell, Clarion Sign. Jag märkte inte av något kaos alls och vi fick en mycket trevlig middag med mycket prat. Maten var väll sådär men det viktigaste var att träffa Madde. Saknar henne och hennes familj här i Järvastaden. 

(Skulle ta en selfie när servitrisen kom upp bakom mig. Pinsamt när sånt händer och en stor orsak till varför jag sällan tar kort på mig själv. Hon bara skrattade och sa att hon nog kom med på bilden, haha.)

Vi får se vad dagen bjuder på men solen skiner och grabbarna bus är på gott humör. Bra start med andra ord :)

Inga kommentarer: