2014-05-26

Varm dag

Jag sitter åter på balkongen och ser solnedgången över vårt underbara bostadsområde. Huset som byggts snett framför oss börjar se riktigt fint ut och jag väntar med spänning på torget som ska byggas framför det, mer nedanför oss. Jag längtar även efter fik och restauranger som ska flytta dit ;)


Idag har det ju varit en sjukt varm dag. Jag och Hedvig bestämde oss ändå att gå till Solna centrum, gå runt där och sedan gå hem (minst en mil bara där). Efter en snabb lunch och hämtning på dagis gick vi till jaktvillan och fikade med våra grabbar. 


Vi gick förbi Ica och köpte revbensspjäll och färsk blandfrukt till fredagsmyset. Vi badade allihopa innan läggning och det behövdes. Mina små grabbar var allt lite lortiga efter utelek och picknickar. Vi la varsitt barn halv åtta och som vanligt fick jag gå in och väcka Martin ;)

Nu är det helg igen och dom är speciella då vi får vara tillsammans. Martin ska dock åka iväg igen på söndag och ska vara borta till tisdag. Han har ju ett sånt jobb att han blir bjuden på många event och resor men har när barnen varit små hållt sig hemma. Nu är Dante snart ett år och det har blivit lättare att lägga båda barnen själv så då har han börjat tacka ja till resor och så. Det går oftast väldigt bra att vara själv med barnen nu. Det är fullt upp, verkligen, men det går bra.
Leo är lite mer trotsig nu för tiden och det är ofta slag, sparkar, kastande och skrik från hans håll. Bara med mig och Martin tack och lov, men det är tröttsamt. Ja, han har även blivit mer "på" Dante och det är inte lika roligt. Dante blir en tuff liten kille kan jag säga.

Förra hösten. Mina killar ❤️

Inga kommentarer: