2014-05-20

Vaccin


Efter att vi hämtat Leo på dagis idag tog vi pendeln till Karlberg. Det tar bara några minuter. Sen gick vi till Odengatan för att besöka en vaccinmottagning. Jag ville inte gå tillbaka till stället vid Hötorget för att råka få samma oproffsiga sjuksköterska. Dessa damer, på vaccindirekt, var superproffsiga och trevliga.

Leo och Dante fick vaccin mot vattkoppor idag. Jag har hört och läst mest positiva saker om det av läkare och utbildad personal men folk runtomkring mig har fortfarande gått i tron om att det är bäst att genomgå denna sjukdom. Man vet mer nu och detta vaccin gör att man slipper vattkoppor och sen får vi se om det även hjälper mot bältros. Det vet man nog inte än. Detta vaccin ingår i vaccinationsprogrammet i USA och man funderar på att lägga till det i det svenska. Än så länge är det rättså dyrt (vi betalade 650kr per barn) men det är det värt kände vi. Jag vill inte riskera att dom blir jättesjuka och på detta sätt slipper man även vabbningen. 

Kastanjeträden, aka memoryträden för min mamma, blommar så fint :)
Bus i Vasaparken efter sprutan. 
Underbara sommarvärme. Och imorgon ska det bli ännu varmare!

Lite dumt att åka in till stan lagom till rusningstrafiken men men. Vi tog oss hem och jag lyckades köpa sushi på vägen hem som jag tänkt äta i lugn och ro när Leo somnat. Dante somnade på två minuter vid kl 7. Leo sover snart han med. Då blir det egentid, sushi och en chickflick ;)

Inga kommentarer: