2014-05-21

Försommar och aktiviteter på förskolan

Dagen började lugnt. När Leo var på dagis passade vi på att slappa här hemma. Dante sov lång stund på förmiddagen så jag kunde ligga på balkongen och lyssna på fredagspodden (med babylarmet inställt på vibration såklart). Provade även att laga pasta med broccoli till Dante men åter igen ville han inte äta min mat. Jag provar mig fram men jag tror mer och mer på att han kommer gå från barnmatsburkar till "vanlig" mat direkt. 

Jag hade tänkt gå förbi både Ica och sopsorteringen men då Dante sov så länge blev det helt plötsligt ont om tid. 

Det var springdag på tunet, som dom har varje vår. Leo tillhör fortfarande de små barnen och sprang på gården (de större springer till ett annat dagis via cykelvägar). Han hade skrapat upp benet men var så stolt över sin medalj :)
Här ser han mest sur ut på denna bild ser jag ;P

Halv tre började "loppisen" på dagisgården. Man fick lämna in saker/kläder och sen fick man köpa för självkostnadspris. Alla pengar gick till dagiset och barnen. Vi köpte ett blingbling-halsband och en vattenkanna. 

Halv fyra dukades knytkalaset fram och för typ första gången på länge hade jag inte bakat något. Jag kände att jag inte hade tid eller ork igår när jag var själv. Det var mycket gott där, både mat och kakor, och det var jag glad över. Vi var ju ute hela eftermiddagen och Leos humör var bra hela tiden. Han ramlade dock igen och blev så ledsen att det skedde en olycka samtidigt. När Leo var städad och glad lyckades Dante kissa ner både mig och sig själv så då gav vi upp och tog bussen hem, hehe. Tack Hedvig för hjälpen idag! ;)


När vi kom hem fick jag sätta barnen i badkaret och spola av dom och direkt efter det ge dom mer mat. Dante somnade halv sju, utan kvällsvällingen och Leo ligger däckad här i soffan. Han vill vänta uppe på Martin som landade på Arlanda vid sju. 

Rolig och intensiv dag. Åter igen känner jag beundran för singelföräldrar. 

Inga kommentarer: