2014-03-19

Stålmagar, snö och skatt

Ännu en dag hemma med mina söner. Jag ringde dagis, där härjar magsjukan för fullt, igen. Så Leo får vara hemma med mig och Dante resten av veckan då jag inte vet om det är magsjukan han haft eller ej. Men jag tror det. Han verkar ha ärvt Martins stålmage. Det tackar vi i sånt fall gudarna för. 

Snön har fallit här med men vi tog oss ut ändå. Ännu en långpromenad med sovande barn i vagnen, denna dag med mamma i headsetet. 

Ja, annars kan jag berätta att Dante kommit in på Leos förskola och att det nu går att logga in på Skatteverkets e-tjänstesida och se vad man får tillbaka/betala i skatt nu i vår. Jag slog nog rekord men är mest glad över att slippa betala tillbaka, som jag fick göra när jag var föräldraledig med Leo :)

"Nu mamma. NUU!"
Leo har börjat med att allt ska hända NU

God natt nu, imorgon är det visst redan torsdag! :)

Inga kommentarer: