2014-01-30

En åtta-månaders bebis

Dagen igår bara flöt på. Dante hade sin 8- månaderskontroll på BVC på förmiddagen och som jag trott sjönk han lite från sin viktkurva. Helt ok och vanligt när dom går över till fast föda. Nu när han är åtta månader får han mycket mer vanlig mat men han äter inte så stora portioner än. 
Kvällen var lite kaotisk. Martin jobbar sent och jag hinner att laga mat, mata och städa undan efteråt innan han kommer hem. Natten var iaf helt underbar (jämfört med förra då jag fick kliva upp 20 gånger för att natta, amma, byta blöja, trösta Leo mm). Dante ammades och somnade sju som vanligt och vaknade inte förrän kl fem! Längst hittills. Det går åt rätt håll :)


Jag känner just nu som att jag alltid skulle kunna ha en åtta-månaders bebis. Dom är så gosiga och lättroade. Dom lär sig nya saker varje vecka och börjar visa att dom behöver en. Dante har inte hunnit bli mammig eller pappig och har lätt att somna lite var som helst. Han är lugn men ändå nyfiken. Han sitter kvar där man lämnar honom än så länge och gör dom gulligaste ljuden!! 

Allt detta tror jag att jag kommer sakna när killarna är stora. Man glömmer bort det mesta av det jobbiga ;)

Inga kommentarer: