2013-11-09

Lördag med en småbarnsfamilj

Efter en lugn förmiddag hemma med frukost, fika, Disneyfilm och lek med bilar satte vi oss själva i bilen. Först tog vi en sväng förbi vaccinstället i huvudsta (solna). Både jag och Martin tog influensavaccinet. Vi har fått influensan de år vi inte vaccinerat oss och nu med små barn orkar vi inte bli sjuka. Sen åkte vi till Stinsen (köpcentrum i Sollentuna) med ett stop på vägen för att tvätta bilen. Efter mat och lite nödvändig shopping käre vi hem. 

I väntan på mat. Pappa Martin ville också vara med på bild ;)

Nu på kvällen har jag och Leo hunnit med en sväng till Ica på sparkcykeln, i regnet. Det blev en slags köttfärssås med älgfärs, vitkål, soya, senap och annat gott till ris här till middag och Håkan P kom förbi lite spontant och åt med oss. Nu sitter herrarna och spelar en match FIFA medan jag dricker kaffe. Snart dags att lägga Leo. Dante sover sen ett tag tillbaka. Läggningarna tar tid nu för tiden så vi får se om jag hinner/orkar göra nåt sen eller om jag somnar direkt. 

Ja, det var vår lördag det. Kort och gott i en småbarnsfamilj ;)

Inga kommentarer: