2013-10-25

Bra fortsättning

Min underbara fredag har fortsatt. Jag och Madde tog en kaffe på fiket. Dante fortsatte sova i vagnen (vaknade inte förrän vi var hemma igen). Leo och Elin fick åka sparkcykel hem från dagis och vi stannade ute ett tag då vädret var helt underbart! Barnen lekte så bra, småttingarna sov i vagnen..lovely. 


När vi kom hem hade jag ett snack med Leo och tog av honom blöjan. Ett litet trotsutbrott några minuter senare gjorde att han kissade på sig. Helt förståeligt och ingen big deal. Nya kalsonger och sen dess han har kissat tre gånger på pottan! Inga olyckor och han verkar inte tycka att det är så jättespeciellt det där med potta. Han kollar mest lite skeptiskt på mig som hoppar runt av glädje och klappar händerna, haha. Självklart säger jag att jag tycker det är roligt att han kissar på pottan. Det ska tydligen inte vara någon prestationsgrej har jag läst nånstans...(men nej, jag kan inte låta bli att säga att han är duktig också).

Äppelpajen är klar (ja, jag är inne i en äppelpajsfas) och vi ska avnjuta den i soffan. Dante sover sen ett tag tillbaka och det är snart dags att sätta på Leo en blöja och få honom isäng också. 

Trevlig helg allesammans!

Inga kommentarer: