2013-06-25

Tisdag kväll

Jag ställde Dante i dagiskö igår och vi hoppas såklart att han ska få gå på samma förskola som Leo. Jag såg även då att Leos nya tider gäller från den 29/6 då Dante fyller en månad den 28/6. Skönt att kunna få ha Leo lite längre dagar såhär innan Martin fått semester och jag behöver vila upp mig lite. Han går ju mycket kortare dagar än förut och han har det så roligt på dagis. Han är verkligen älskad för den han är och hans humör har varit på topp senaste tiden. 

Mina favoritstunder på dagen är just nu när vi går till och från dagis, jag, Leo och Dante. Jag älskar att vara tvåbarnsmamma och det känns väldigt naturligt. Leo är helt underbar med Dante och även mot mig och Martin, så länge man överöser honom med kärlek och uppmärksamhet ;)

Jag har varit ute mer idag och njutit av vädret och Dante sover så bra i vagnen. Jag har här på eftermiddagen och kvällen varit ensam med mina grabbar då Martin varit ute med jobbet. Det gick väldigt bra tills Leo blev supertrött samtidigt som Dante blev hungrig (och då kan den lille grabben INTE vänta). Men jag lyckades få Leo i säng och nu är det åter lugnt, bara jag och Dante i soffan. 


Imorgon har jag bokat klipptid inne Solna centrum och det ska bli helt underbart. Det var ett tag sen nu och jag hoppas det går bra att ha med Dante. Det tar ju ändå ca två timmar.. Jag får nog även gå till centrum igen då bussarna fortfarande står stilla. Det är ett ganska bra träningspass för en nyförlöst, ca 8 km fram och tillbaka.

Nu blir det nog sängen för att läsa lite innan jag somnar. 

Inga kommentarer: