2011-03-14

Småsjuk

Måndag morgon och jag ligger kvar i sängen (klockan är strax efter 12!). Natten har vart sådär. Leo har hostat lite från och till sen i fredags men det har inte slagit mig att han har kunnat vara sjuk då han mått så bra och vart sig själv. Inatt hostade han dock ganska mycket och det är bara att erkänna att vi drabbats av en förkylning här hemma. Jag kände först i natt att jag hade nåt i kroppen men stackars Leo har nog haft nåt på G några dagar nu. Förhoppningsvis blir det inte värre. Han är fortfarande glad och pigg, feberfri och äter precis som vanligt som tur är.

Sjuksköterska som jag är, och dessutom med erfarenhet av att vårda barn, måste jag säga att jag ballade ur inatt. Tänk att man tappar både sans och vett när ens egna barn visar minsta lilla tecken på sjukdom. Jag började böla och googla RS-virus. Nu, när det är ljust ute och jag har fått sova liiite mer inser jag att det kanske inte är hela världen. Jag vet vilka symtom jag ska ha koll på och idag kan jag säga att vi bara ligger inne och myser, sover och ammar. Måste säga att jag ler lite åt mig själv när jag tänker på hur jag reagerade inatt. Oavsett erfarenhet är jag nybörjare som mamma. Vilken tur jag har som kan ringa min egna mamma då ;)

Inga kommentarer: