2011-02-24

Fram och tillbaka

Vi började dagen med att skjutsa ut Martin till en kollega i Täby. Shit, vad kallt det var men oj vad vackert! Tur att Leo tycker om att åka bil. Det gick ju superbra att ha honom där framme med mig (ja,vi kopplade ur airbagen först).

Sen var vi bara hem och vände för sen var det dags att åka in till Solna centrum och BVC. Igen. På med kläder, ner i vagnen, och denna gång tog vi bussen. Första bussen fick vi inte plats på. Pissigt att komma till busshållsplatsen och det redan står fyra barnvagnar där (och ja, alla ska på samma buss då det bara går en buss från den busshållsplatsen). Och jag som tyckte jag var tidig... Jaja, tur man är ute i tid, vilket man måste med små barn. Väl på BVC vägde och mätte vi. Leo ligger på mittkurvan i både längd, vikt och huvudomfång. Coolt. Han väger idag 5 kilo exakt. Två kilo mer än när han kom. Inte undra på att mamma och pappa tycker du väger mycket, lilla älsklingsskitunge! ♥ Sen fick jag svara på en massa frågor om hur jag mår. Det är bra att dom snappar upp de som har en depression, men mig behöver de då inte oroa sig över. Jag har aldrig mått så bra tror jag :) Jag ääälskar att vara mamma och mammaledig!

Min store gosse

Martin blir sen ikväll. Jag har köpt en semla som jag ska smaska på till film ikväll. Jag tycker om semlor men jag är glad över att de bara finns runt denna tid. Annars skulle jag nog föräta mig på dom. Sen ska jag nog baka. Ja, antingen idag eller imorgon. Vi ska nämligen till mitt jobb imorgon och hälsa på och då ska man ha med sig kakor. Åh, det ska bli så kul att visa upp honom igen! De fick ju bara se honom en kortis i januari när vi var inne och kollade hans höfter. (Barn som kommer med rumpan först måste ha höfterna kontrollerade.)

Nu ska jag byta blöja. Det ni.

Inga kommentarer: