2010-02-19

Bangkok

Och sa var man tillbaka i Bangkok igen. Vi har haft tva underbara veckor pa Railay, Tonsai och Koh Yao Noi. Massa sol, bad, snorkling, klattring och aventyr. Vi har verkligen haft fullt upp, speciellt de forsta 10 dagarna da magnus, karin, karin och pontus var med. Nu sista veckan pa Railay har vi faktiskt hunnit ligga lite i poolen och tagit dagen som den kom.

Det har vart valdigt varmt, ibland lite for varmt for mig. Men jag ska da verkligen inte klaga. Vyerna jag sett slar det mesta och vi kommer verkligen atervanda till Railay. Dessutom sa kanner ju martin en massa roligt folk dar redan och da ar det saklart trevligare. Vi har tagit nastan 1000 bilder...!

Nu ar vi iaf som sagt i Bangkok och det ska bli skoj att springa runt har lite nu nagra dagar innan vi atervander hem till kalla stockholm. Vi har redan hunnit springa genom MBK och jag tjot nog som ett barn. Det ar som en drom att ga runt bland tusentals skor och alla par finns i min storlek!! Borjade aven kolla pa ringar men det far vi nog ta i Sverige... (man vill ju vara saker pa att dom ar akta).
Nu ska vi kolla runt vad vi ska hitta pa har i stora staden. "Bangkok by bike" ar ett forslag. Chinatown ar ett maste. Martins barnhem ar ett annu storre maste.

Jag tycker det ar ledsamt att semestern drar sig mot sitt slut samtidigt som jag langtar sjukt mycket efter var nya, frascha lagenhet. Allt nytt, ingen fukt, allt rent och luktar gott, inga myror och spindlar. Det har funnits tillfallen da jag verkligen kannt mig som en stockholms tjej ;)

For ovrigt sa vill jag bara saga grattis till alla som forlovat sig, fatt tillokning m.m. Det ar sa roligt att lasa och se allt pa facebook. Man ar aldrig langt borta med internet :P Jag hoppas verkligen att alla ar och kunde fa vara sa lyckliga som jag och Martin ar just nu. Vi ar fortfarande tokiga i varandra. Nej, tokigare! Kanns sjukt bra.

Nej, nu ar det dags att googla bangkok!

5 kommentarer:

Tessan sa...

Åh va härligt det låter! Här hemma börjar man bli väldigt trött på snön. Och Grattis ni också till förlovningen. Visst är det väl helt jäkla underbart?! Ha en fortsatt skön semester! Kramis

Anne sa...

hej hej tessan!
det är såå skönt att vara hemma. visst saknar jag thailand och kommer göra det mer och mer, men för tillfället är jag glad att vara hemma i kalla sverige :)
det känns så jäkla underbart! är så himla glad för din skull med! :D tänk, vi får båda gifta oss med våra favoritmän!

Tessan sa...

Ja som en dröm=) Mitt huvud är till 80% uppfyllt av bröllop. Men det är underbart! Har ni bestämt när ni ska gifta er? Puss

Anne sa...

Haha, ja riktigt så mycket tänker inte jag på bröllop :P vi vill nämligen först hinna med att köpa radhus och lite annat. sen så kanske annat kommer före,vi får se ;) vi vet var iaf,det bestämde vi för länge sen :)

Tessan sa...

Ja ok, låter som en bra idé. Kramisar