2009-12-02

Festligheter med jobbet

Igår var en bra dag. Jobbet var..ja... jobbigt som det brukar. Men efter jobbet åkte jag och några kollegar till vad jag hört, Sveriges äldsta bar, Tennstopet. Vi spelade dart och drack öl och hade mycket trevligt! Jag var bättre i dart än jag trodde!

Idag har jag en välförtjänt ledig dag efter många dagars arbete. Martin väckte mig imorse, men det gjorde inte så mycket. Solen skiner och jag är friii som en fåågel!
Jag vaknade i en dröm. Jag drömde om Thailand. Och om barn. Barn i Thailand. Det var en bra dröm.
Ikväll kommer jag lämna min man hemma, igen. Det är dags för julmiddag med jobbet. Det behövs. Ha roligt med kollegorna allstå. Det är mycket stress och trötta miner nu. Jag förstår att många tycker att vintern är jobbig. Jag får lite klaustrofobi när jag märker att det är svart ute när jag åker till jobbet och svart ute när jag åker hem från jobbet. Det är dels därför våran fina gran har fått komma upp ur sin papplåda.
Just nu ska jag se klart en urdålig film.

Inga kommentarer: