2015-12-21

En något "guppig" väg mot en fröjdefull jul

Bara några dagar kvar till julafton nu och ja, jag känner nog en härlig julstämning trots det varma vädret och sjukstugan här hemma. 

Dantes magsjuka var lindrig men lång. Från och med ikväll smittar han inte och vi andra i familjen har klarat oss. Måste vara den varianten som man bygger upp ett litet immunförsvar mot för jag blev alltid sjuk de första åren med Leo. Det tackar vi för!
Ikväll fick dock Dante 40 graders feber istället. Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan som blödde näsblod.. ;)
Dantes humör är ändå på topp och har alltid varit det, tack och lov. Det verkar vara en liten förkylning för Leo har hostat några gånger och har sagt att han har ont i halsen ibland. 

Imorgon hoppas vi på att komma iväg till Sala, första stoppet på julresan. Vi får hoppas att folk inte blir förkylda bara. (Ärligt talat tar jag hellre en förkylning än en magsjuka.) Mina underbara föräldrar välkomnar oss och det ska bli underbart att byta miljö. Är lite trött på att gå här hemma i mjukisar.

Bilar, tågbanor och lego i hela lägenheten. Love it! Ärligt talat. 

Underbara barn. Är så tacksam trots motgångar. 

Nu ska jag packa det sista och hoppas på att vi alla får sova inatt. 


Inga kommentarer: