2015-05-02

Valborg och tågresa till Sala

I torsdags var det Valborg och numera är vi glada om vi får komma ut och titta på en brasa. Vanligtvis har ju mina pojkar somnat vid tiden brasan tänds och även detta år däckade Dante innan vi hann ner. Leo var på väg att somna och även jag men vi ändrade oss, klädde på oss och gick ner en stund till firandet här nere på gatan. 


Morgonen efter tog jag och pojkarna bussen, tåget och tåget till Sala. Mina morföräldrar från Norrland hade kommit och vad passade inte bättre än ett tågäventyr med barnen?! Dom är så stora och duktiga. Dante är dock inte still en sekund och lyckades såklart charma hela tåget (fullt med trötta ungdomar). 

Vädret har varit trist så det har blivit en hel del innelek och fika ;) Men lite kom vi ut iaf. 

Hos mamma och pappa :)

Det var inte bara barnen som lekte i Stadsparken ;)

Martin kom och hämtade hem oss på kvällen. Vi hoppas nu på en lugn natt. Dante har blivit snorig och får täppt näsa, som såklart stör honom när han ska sova. Natten idag var lite bökig och han höll många vakna. Jag håller på att somna nu så jag säger god natt nu på en gång! :)

Inga kommentarer: