2014-11-14

Slutet på en annorlunda jobbvecka

Är nu klar med min lilla utbildning och känner mig proppad med nya tankar och idéer. Det handlade om bemötande, kommunikation, stresshantering mm. En kurs som alla skulle behöva gå med andra ord. Föreläsarna (två st) var helt underbara och det gjorde att gruppen blev super den med :)

Vi var ute på Scandic Foresta på Lidingö och blev överösta med frukost, fika och mat. Och kaffe. Natten till i torsdags hade jag (och Martin) varit uppe med en stundsamt glad, stundsamt ilsken och ledsen Dante. Tandsprickning. Huwa. Så tack och lov för kaffe, och duktiga föreläsare!

Tuff dag igår med utbildning och sedan Kvällsmottagning men det gick bra och jag höll (nästan) migränen i schack. Killarna hade det bra hemma dom. Martin fick ju dock lov att hämta Dante på förskolan då han var för trött att orka med. Lillplutten. 

Imorgon är det dags att boka en rolig sak och det är även dags för kalas och lite egen vuxentid med en väninna (om jag orkar). Nu håller jag på att somna. 

God natt på er där ute och avslutande, ett citat av Stephen Covey:
"Hur ditt liv gestaltar sig beror till 10% på det som händer dig, och till 90% på hur du reagerar på det som händer dig."


Inga kommentarer: