2014-11-22

En bra start på helgen

På väg hem från förskolan i fredags. Regnet smattrade och kylan kröp in till skelettet men jag tror mina söner mös i vagnen under filten med varsin macka.

Fredagen kom och gick och trots regn ute kändes den positiv. Jag oroar mig dock konstant över magsjukan och granskar varje blöja eller konstigt ljud från Dante. 

Vi har idag bara stannat hemma och vilat på förmiddagen, lite som vi brukar på lördagar. Tar igen oss efter veckan, sover ikapp i omgångar, leker i pyjamas tills det är dags för lunch, kramas och småtittar på familjefilm. 
På eftermiddagen blev det en tur till Ica. Vi tog med oss en vagn då det är en bit att gå men nästan som jag förstod var det Leo som satt i den både dit och hem. Han älskar att åka vagn. Dante, han ville gå och kunde gå i ganska raskt tempo både dit och hem, med sin lilla hand i min. Ännu ett bevis på hur olika barn kan vara, inget bättre än det andra :)

Nu har jag och Martin sett en film. Maleficent, vilket är den nya varianten av Törnrosa med Angelina Jolie i huvudrollen. Den var bra! Jag somnade inte, då är den lagomt spännande ;)

Nu blir det nog sängen ändå. Imorgon väntar en ny dag och jag tror några adventssaker kommer att komma fram. Tittade precis ut genom fönstret och såg att några familjer börjat sätta upp stjärnor och ljusstakar och jag blir så glad. För mig börjar julen redan vid första advent, och jag älskar julen ;)

Natti natt!

Inga kommentarer: