2014-10-05

Dopet, leken och underbara barn

I lördags var det som sagt dop. Clabbe och Jennis lilla Rasmus döptes i Skultuna kyrka med ca 60 gäster. Efteråt blev det fika och presenter. Väldigt trevligt och väldigt gott fika! :)
Rutinerad morsa har småbilar med sig. 
Lånade bild från fb på den fina familjen:

Igår kväll åkte Martin till söder, till Johannes och Bea som hade kräftskiva. Jag sa att jag kunde stanna hemma med barnen denna gång då jag ändå inte är så förtjust i kräftor ;) Vi tog en promenad och lekte ute i stället. 
Dante är skeptiskt till selfies...

Idag har jag varit duktig och lagat sista rätten från Linas Matkasse som kom i måndags. Vi beställde tre rätter för fyra personer men då barnen varit som dom varit denna vecka har det knappt gått att stå och laga mat. 
När jag ändå var igång slängde jag ihop min underbart goda äppelpaj. 

När Dante sov tog jag och Leo tåget och bussen till Solna centrum. Där gick vi H&M och Leo visste mycket väl vad han ville ha och inte. Vi gick därifrån med en stor kasse kläder för Leo att växa i :) Lite lek och godishandling senare åkte vi hem, lagom till Dante vaknade och det var dags för fika. 

Jag kan gladeligen berätta att Dante är sitt vanliga, glada jag igen! Han har sovit hela nätterna och äter som en gris. (Till middagen idag åt han tre pannkakor medan vi lyckades få Leo att äta en halv..) Så vi njuter och stannar upp hela tiden för att titta på våra bedårande söner. Jag har pussat så mycket på Dante (Leo också men han har börjat säga ifrån ;)) för jag vet hur snabbt det går. Vi kan inte få nog av dom och jag skulle kunna göra Allt för dom!



Inga kommentarer: