2014-09-12

"Riktig" helg

Första jobbveckan är över och helgen är här.
Jag har det toppen på jobbet och barnen har det toppen på dagis. Dante är lite trött när vi kommer hem runt kl fyra men det är helt förståeligt. 
Powernap i puffen ;)

I helgen väntar 40årsfest och jag har absolut ingenting att sätta på mig. Hittar jag rätt klädsel har jag inga skor som passar och tvärtom. Min storebror och svägerska kommer för att vara barnvakt och det kommer att gå galant känner jag. Dom är så enkla nu motför vad dom varit. Leo är så stor och förståndig och Dante bara hänger med och somnar så lätt så. 

Charmknutten Dante. 

Sen på söndag är det val och nej, jag vet fortfarande inte vad jag ska välja. Jag har gjort flera tester och läst på men oj så svårt. Och sen, ska man välja smart eller efter hjärtat? Hmm...

Nu snart väntar sängen och imorgon bitti får vi turas om att sova, jag och Martin. Jag har varit trött hela veckan och det kanske inte är så konstigt. Tycker verkligen om mitt arbete i alla fall och idag har vi suttit ner och pratat och kollat över vad som behöver utvecklas, ändras och vad som funkar bra. Det är så roligt att vara tillbaka och veta att det är vi tre nu på obestämd tid. Vi har en vilja att göra Stockholms enda neurokirurgiska mottagning till den bästa möjliga. 

Lunch i solen tidigare i veckan med smattrande akuthelikoptrar ovanför huvudet. 

Hoppas ni haft en trevlig fredag och att helgen blir toppen!

Inga kommentarer: