2014-04-15

Påsklov

Leo har påsklov och istället för att vara på dagis idag och imorgon några timmar får han vara hemma med mig och Dante. Magsjukan går på dagis igen och vi vill så gärna träffa massa släktingar att vi inget vill riskera. Leo är ledig till onsdag nästa vecka :)

Igår kände jag för att göra något och det började med att jag var ute efter favorittvålen Savon de Marseille och slutade med en halvdag i Bromma Blocks. Bussäventyr, lunch, shopping och lek. Leo och Dante var exemplariska och det var så roligt! Leo är en riktigt fin kille och det är roligt att han går att prata med.
Strax efter detta somnade han. En varm, gungande buss.. I can't blame him ;)

Dante sov både på vägen dit och hem och var allmänt nöjd. 

På eftermiddagen fick Leo åka sparkcykel till Ica. Efter pannkakor och lek med pappa var båda grabbarna helt slut och somnade. Och det är just vid den tiden, runt kl åtta, som det är jobbigast för mig att hålla mig vaken. Igår kände jag dock för att vara uppe och få lite egentid så jag tog en kaffe och kollade på några avsnitt av "Renées rubriker". Det var det värt, även om jag fick 5,5h sömn inatt ;) Måste vara ärlig och berätta att jag klarar mig utmärkt på de timmarna nu för tiden. Kroppen är så inställd på det och jämfört med Dantes första halvår är det mycket sömn. Det är när barnen börjar sova bättre på nätterna som dessa korta nätter känns jobbiga för mig. 

Jaja. Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. Jag sitter fortfarande i pyjamas, Dante sover på balkongen och Leo vilar framför tv'n. Just nu njuter jag av lugnet ett tag men jag vet att jag måste ut med barnen sen. Leo blir enklare och roligare att ha att göra med om vi gör något. 

Nu blir det först mellanmål. Hej å hå! :)

Inga kommentarer: