2014-03-26

Snörvligt

Dagarna lunkar på här hemma. Vi är lite förkylda, iaf jag och Dante. Leo nyser och kliar ögon, så det kan lika gärna vara allergi. Han är duktig och dricker aerius när det är tufft. 

Dante har haft låg feber som kommit och gått i flera dagar och idag blev han riktigt snorig. Det har varit jättejobbigt för honom och jag har flera gånger sprutat saltlösning och sen använt nässug. Usch, vad han blir sur på mig, men det har behövts när han ska äta och sova. Idag har det med andra ord varit gnälligt här hemma. Ännu en dag jag och Martin klappar varandra på axeln när dagen är slut. Tur man har varandra. 


Jag börjar bli lite less på att gå här hemma nu. Jag längtar efter lite egentid, jobb, fest, träffa vänner och familj, resa och sommar. Jag får anstränga mig för att få mig på bra humör. Det är inte så lätt att vara föräldra"ledig" som man kan tro ;)

Nu ska jag förhoppningsvis få somna bredvid min yngsta. Han ligger här bredvid och snörvlar. Nej, nu vaknade han. God natt på er!

Inga kommentarer: