2014-02-20

Svisch, ännu en dag

Ja, idag har jag och Dante varit på babykonsert på Öppna Förskolan. Fullt med mammor, pappor och bebisar (0-1,5 år). Det var många "nya" pappor där och det är så roligt att se deras miner. Som om dom har kommit till en sekt. Men sen inser man att barnen faktiskt uppskattar musiken och dansen så då struntar man i hur man ser ut, haha.
Dante var nog både trött och hungrig men satt med stora ögon och hängde med i allt. Jag tycker mig se lite mer fart i honom än Leo när han var bebis. 

Dante somnade i vagnen på vägen hem och jag såg fram emot en lunch ifred. Istället kom jag hem och upptäckte att hissen var trasig, igen. Så det var bara att bära vagnen upp fyra våningar. 
Det blev mycket vila på eftermiddagen innan vi hämtade Leo. Dante vaknade med söt frisyr:


Leo var supertrött när vi hämtade honom och ändå hade han slumrat till på vilan. Jag testar nu att låta Dante sova senare på eftermiddagen och då kunna vara uppe senare, för att sedan sova längre på morgonen. Min sömn är en sak men det blir ju lite jobbigt när han ska väcka Leo så tidigt. Så ikväll somnade han strax efter åtta så nu håller vi tummarna! (Detta har aldrig funkat på Leo men hoppet är det sista som lämnar mig)

Nu ska jag göra mig klar för sängen. Imorgon är det fredag och jag vet inte riktigt vart denna vecka tagit vägen?! Vi ser iaf fram emot en helg och sedan sportlov i Sala :)

Inga kommentarer: