2014-02-18

Lek och framtidsplaner

Idag efter dagishämtningen gick vi till en lekpark nere vid järnvägsspåret. Perfekt för en liten kille som Leo. Rutschkana, gungor och bänkar och bord. En äng med ett fotbollsmål (men ingen fotboll konstaterade Leo) och framför allt ett staket mot spåret så man kan se tågen köra fram och tillbaka (verkstaden för tågunderhåll ligger där).

Tyvärr hade solen gått i moln. 
Detta var inte lekparken. Men här under! Och ja, Leo står där framme som en liten prick. 

Dante var glad bara han fick se Leo :)

Dit kommer vi nog gå och ha picknick i vår och sommar. På tal om sommar så pratade jag med min chef och gick med på att jobba två veckor i sommar samt enstaka dagar här under våren, när folk är sjuka eller borta. Jag ska i alla fall försöka då min underbara mor gärna kommer och har hand om Dante.

Jag kommer skola in Dante i början av september (måste kollas upp lite mer vilka datum exakt) och börja jobba efter det. Han kommer bara vara 15 månader när han börjar men nu när vi känner dagiset och fröknarna känns det helt ok. (Han har inte fått plats än men med syskonförtur och nästan först i kön ska vi inte oroa oss tydligen.)

Nej, nu ska jag krypa isäng. Dante väckte oss kl 05:40 imorse så jag känner mig lite seg. Martin har några killar över och tittar på någon viktig fotbollsmatch men jag kan inte vara mer ointresserad ;) God natt!

Inga kommentarer: