2014-01-20

Blandad måndag

Idag fick Leo komma tillbaka till dagis. Det har gått bra men han var trött och slumrade till på vilan. Helt förståeligt. 

Jag och Dante har tagit bussen till Sabbatsbergs Sjukhus inne i stan för att göra lungröntgen. En vanlig kontrollröntgen efter min lunginflammation. På torsdag har jag tid hos läkaren för kontroll och svar. 

Här på kvällen har jag klippt killarna. Ja, Martin och Leo i alla fall, Dante får nog vänta nåt år till. Leo vill fortfarande inte rakas med rakapparaten så det blir som det blir men han är fortfarande sötare än socker. 


Jag har även varit duktig och gjort en veckomatsedel och imorgon efter jag lämnat Leo på dagis går jag förbi Ica. Det bästa med det är att slippa lista ut vad man ska äta, dag för dag. Onödig stress. 

Leo och Dante somnade strax efter sju så nu passar jag på att slappa framför en film. "The Hangover part 2" (som utspelar sig i Thailand) påminner mig om just Thailand då vi såg den på planet hem från Thailand 2011. Oj, vad man börjar längta utomlands... Innan barnen reste vi minst två gånger per år men som det är nu känner vi att det skulle vara mer jobb än semester. Men om några år tror jag det kommer vara jätteroligt och mer givande än innan vi fick barn :)


Inga kommentarer: