2013-11-27

Onsdag

Dante blev mätt, vägd och undersökt idag på BVC. Han har passerat 7 kilo och följer sin kurva exemplariskt. Han blev godkänd av läkaren, som tyckte han var en fin, lugn och stark, liten kille. 

Jag hann med lite julklappshandling innan jag åkte hem. Är långt ifrån klar men jag orkade bara en snabbis i centrum. Jag ville hinna hem och ta en lunch och andas ut innan jag skulle hämta Leo. Vi hade en tuff morgon, han skrek/grät hela vägen till dagis för att han inte fick precis som han ville. Man undrar ju vad som händer när han blir så ledsen och arg. Stackarn, det är inte lätt att vara liten. 

Eftermiddagen har gått bättre. Vi tog en tur till Hemköp för att hämta ut ett paket och handla lite. Sen köpte jag sushi på vägen hem och Leo var så duktig hela tiden! Leo ville ha blodpudding så det fick han såklart. Lite bad, bus och två böcker senare sussar han sött. Jag låg bredvid honom länge och han sjöng flera sånger för mig. Han har verkligen blivit duktig på att sjunga och komma ihåg texter. Jag längtar väldigt mycket efter luciatåget. Så gulligt att höra dom små sjunga :)


Nu ska jag klippa Martin. Trevlig onsdag gott folk!

Inga kommentarer: