2013-11-29

Fredag och uppfostransnack

Det är fredag mina vänner. Jag har denna fredag vart hos tandläkaren, som sagt att allt ser bra ut och att jag kommer bli kallad om ett år. Ska dock dit igen i januari med Leo. 

Dante gjorde såklart succé på hp och efteråt tog vi bussen till solna centrum. Jag var ganska effektiv och var hemma till strax efter tolv. Leo hämtades vid halv tre, som vanligt, och sen har kvällsrutinerna rullat på. Det har vart en hel del skrik och gråt här hemma (av Leo) så det blev så lugnt och skönt när båda somnat. Jag har tittat på skavlan och målat naglarna. David Eberhard var där och diskuterade om hur barn har för mycket makt i dagens samhälle. Jag rådgör ofta med min mor när det handlar om uppfostran och vi är inne på samma spår. Det daddlas för mycket och barn får nog för många val när dom är för små. Mitt starkt envisa, och känsliga, barn behöver gränser och det är tufft och jobbigt men det måste göras. 

Sådärja. Det blev lite uppfostransnack såhär på kvällen. Nu ska jag nog snart hoppa isäng och fortsätta hålla tummar och tår att allt går vägen imorgon. Ingen sjuk än och jag är väldigt nära att tro att jag kommer få gå ut och dansa med min man och våra vänner imorgon. 

Summerburst 2011

Sensation White...2009?

Inga kommentarer: