2013-11-12

En bra hemmadag

Klockan åtta sov båda barnen i sina sängar. Tänk, det var inte igår. Det har nog inte hänt sen Dante fötts. 

Leo somnade aldrig där efter lunch. Han vilade lite men var pigg så då klädde vi på oss och följde med Madde som skulle hämta Elin på dagis. Han sparkade sig fram på sparkcykeln både dit och hem, vilket är en bit. Väl hemma ville Leo följa med Elin hem och det fick han såklart. Madde tyckte det var så roligt så hon hade Leo där nere till kl 17, då jag hade middagen klar. Jag och Dante var nere hos dom ett tag också och såg Elin och Leo leka så fint. Dom sprang båda runt i trosan/kalsongen. Sötnosarna. Väldigt smidigt det här att bo i samma hus. Väldigt tråkigt att dom om några veckor flyttar till Falun :(

Fick den här sista bilden av Madde när jag stod uppe hos mig och lagade mat. Elin och Leo bakar bullar ;)

Det har vart en mycket bra dag. Jag är ganska imponerad av Leo, som klarat en hel dag utan att sova. Det är första gången! Han somnade halv åtta. Kanske dags att sluta sova på dagen då? Vi får se. Nu ska jag fortsätta njuta av lite egentid. Jag brukar annars somna med barnen så detta är underbart :)

Inga kommentarer: